Brief van uw Wmo-vervoerder

Vanwege de klachten die er op dit moment zijn over het Wmo-vervoer heeft vervoerder Munckhof een brief geschreven. Hieronder leest u een samenvatting van die brief. Of lees de volledige brief.

Samenvatting van de brief

Afgelopen maanden zijn er veel ontwikkelingen en uitdagingen geweest in het Wmo-vervoer waar u gebruik van maakt. We hebben gemerkt dat er vaker reizigers niet op tijd worden opgehaald. Of langer moeten omreizen. Hierdoor zijn er meer klachten. Wij begrijpen dat u hier gefrustreerd door raakt. We vinden het jammer dat we niet aan uw verwachtingen kunnen voldoen.

Huidige omstandigheden 

Net als in de rest van de vervoerssector hebben wij ook last van een tekort aan personeel en meer zieken. We houden ons aan alle geldende maatregelen van de overheid als het om Corona gaat. Ook houden we rekening met het officiële sectorprotocol1. In dit protocol staan regels over veilig taxivervoer tijdens het coronavirus. Zoals het luchten en schoonmaken van de voertuigen, het dragen van een medisch mondkapje en het maximaal aantal reizigers. 

Dit zorgt ervoor dat we meer chauffeurs nodig hebben om alle reizigers te kunnen vervoeren. Door het personeelstekort hebben we die chauffeurs niet altijd beschikbaar.

Helaas hebben wij allemaal nog steeds te maken met het coronavirus en de bijbehorende maatregelen. Het blijft een uitdaging om de planning volgens alle wensen rond te krijgen en uit te voeren. Uiteraard proberen wij dit altijd zo goed als mogelijk te doen en rekening te houden met ieders persoonlijke belangen. Wij vragen dan ook begrip voor de situatie.

Prettig en veilig vervoer

Bij Munckhof en TCR doen we ons best om u zo prettig en veilig mogelijk te vervoeren. We werken aan oplossingen om het vervoer beter te maken.
• Bij eventuele vertragingen doen wij ons uiterste best om u vooraf te informeren.
•  We zijn actief op zoek naar nieuwe collega’s. Dit doen we onder andere met online en offline advertenties. En we werken samen met het UWV en de gemeente.
• We werken ook samen met andere vervoerders in de regio. Zodat we samen de planningen rond kunnen krijgen.

Iedere dag doen we ons uiterste best om u prettig en veilig te vervoeren. Hopelijk hebben wij u met deze brief een beter beeld van de situatie gegeven.

Bent u toch ontevreden? Dan kunt u een officiële klacht indienen via het klachtenformulier of via telefoonnummer 0900 – 333 44 41.